söndag 10 maj 2015

En trevlig helg!

I fredags var vi bjudna till mannens barndomsgranne och hans fru. En mycket trevlig kväll med god mat och dryck. Tack för oss C & H. Alltid lika trevligt att träffas.
Trött och sleten var jag igår igen, men vad vi hann med mycket ändå.
Dammsög och tvättade golven i hela huset, satte fröerna och de förgrodda potatisen, tvättade och torkade två maskiner tvätt ute, var nere på kyrkogården och i affären och handlade lite, och där emellan åt vi lunch. På em satte jag mig i uterummet och njöt med ett glas rött-
Men var sååå trött på kvällen att jag vid 8,30 var på väg ner i snarkelådan, men så kom jag på att det låg en flaska vitt på kylning och en skål med räkor. Nå väl, det var att skjuta på nanedags.

Inte var jag mycket piggare idag, inte. Men så ringde dottern dä och undrade om vi var hemma, och om vi ville bjuda henne på lunch. Klart att vi vill att hon och Signe skulle komma hem.
Efter lunck så gick vi en runda, å vad hundarna gillar att springa lösa och busa runt.
Tack för en trevlig mammi-pappi-dotter-dag!
Jag bakade bakelse till mig till bröllopet, men jag var inte alls nöjd. Igår provsmakade mannen och jag en bakelse, den var god, men mannen tyckte att jag skulle strunta i mandelmassan.
Dottern fick smaka idag, och hon tyckte att den var god.
Så i em gjorde jag ett nytt test. Gjorde en rulltårtebotten, och delade i tre bitar. Passionsfruktgelé och päronpure har jag emellan och passionfrutsgelé övers. Ska dela denna kaka i sex bitar.
Hoppas att den smakar minst lika bra som mina bakelse.

Kortfattat så har jag haft en trevlig helg! Snart dags för snarkelådan!

1 kommentar:

  1. Du har festat rejält helgen...vin och bakelser. Det låter toppen, tycker jag. Nu sover du kanske gott i natt. Kram

    SvaraRadera