onsdag 6 maj 2015

Kvalitetsdag!

Jag har länge tänkt att damma där uppe, dammspannen har stått och väntat på mig. Men jag har inte blivit färdig att göra det.
Idag är jag totalt trött, matt och orkeslös. Värken är så hemsk att den nu stör min nattsömn rejält. Och inte nog med värken, det var även åskoväder inatt.
Helt otroligt, idag blev jag färdig att damma, så skönt att ha det gjort, tyvärr så varar det inte så länge.
Det gäller ibland att tvinga mig att göra något.

Igår åkte jag och Elsa in till dottern i Växjö. En kvalitets-mammi-dotter-dag. Vi hade inget planerat som vi skulle göra, utan tog det lugnt, gick en runda på stan. Efter lunch var vi och hämtade hennes klänning till bröllopet, hon ska vara tärna. Klänningen är så fin, och fina kommer båda tjejerna att vara på bröllopet.
Jag är så tacksam att vi har alla våra fyra ungdomar.

Det är inte lustigt att jag får ont i magen!!!!
Igår då mannen hämtade mig, frågade han hur långt vi har hem? Ja det är nog 4 mil hem ifrån dotterns.
Bensinlampan lös, och det stod att bensinen skulle räcka 40 km.
Då vi kört ca halvvägs, slutade lampan att lysa, den började att blinka, och så stod det "TANKA GENAST".
Tror ni att jag var glad då bilen rullade in på ladugårdsbacken.

Ha en bra dag! Solen skiner hos mig idag så jag ska nog gå ut och njuta lite!

2 kommentarer:

  1. Det är min fasa att bensinen ska ta slut när jag är ute och kör. Jag tankar alltid i god tid, men min man vill gärna dra ut på det. Vad är vitsen med det tro? Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, det är hemskt när bensinmätaren blinkar, man får verkligen kramp i magen. Men du hade tur som klarade dig hem.
    Kram!

    SvaraRadera