måndag 25 maj 2015

Pingstafton och pingstdagen 2015

I lördagsmorgon åkte jag ner till Tingsryd, hade tid hos frissan
 För visst ville jag vara fin på dotterns bröllop.
 Jag blev jättenöjd med min håruppsättning.
 Jag lovade floristen att jag skulle ta ett bort på bordsdekorationen till henne.
                                            Linneryds kyrka 23 maj 2015
                                                    Så fina de är, vårat brudpar.
 Lillasyster var tärna, och marskalk var brudgummens barndomsvän.
 Blivande brudparet har varit nyfikna på bilen de skulle åka i. Men jag hade ju inte sett bilen (inte i verkligheten utan bara på ett sms), och jag visste inte alls vem som skulle köra (eller nej, jag visste ju bara att det var bilägarens son). Nej, jag visste ju ingenting!!!!
 Så söta de är, våra ungdomar, Pysen och dottern den yngre, hon var ju tärna.
Det tog en liten stund för brudparet att komma fram, champagnen skulle ju drickas upp. 
 Skål för brudparet! En mycket trevlig bröllopsfest, med god mat och dryck, och dans.
Grannen kom och hämtade mig och mannen på natten, men vi hann ändå plocka i ordning en del.
Phu, jag gick och la mig klockan 03,00. Vaknade sen klockan 8,00.
Det var bara att stiga upp med mig. Gå en runda med hundarna, vi hade Signe hos oss.
Sen körde mannen och jag upp till bygdegården och fyllde bilen med dricka mm, diskade, tog ner ärebågen. Kom hem 11,05. Tömma bilen, duscha, kopplade ifrån bilsläpet.
Klockan 12,00 började konfirmationen i Skogslyckans kyrka i Växjö. Vi hann. Eftersom det var en tuff helg för mig, och med tanke på Elsa och Signe, så var jag inte med i kyrkan, utan gick hem till min syster, där låg jag och hundarna och väntade på alla kyrkgäster.


Det var min systerdotter som konfirmerades.  Efter denna tillställning så åkte vi åter hem.
Mamma och hennes man var hemma här på lördagskvällen med champagnen och vinerna som blev över på förrätten och huvudrätten, och alla presenterna.
De nygifta ville öppna deras presenter, tärnan och pysen var också nyfikna, likaså jag och mannen.
Därefter blev det tacos, följt av lite kaffe och tårta.

Trött och sleten är jag, men vi har haft en supertrevlig helg. Sova och vila kan jag gör en annan dag.

           
  Och nu är vårat spritförråd borta, ungdomarna var i Tyskland inför bröllopet.
           Det gick ju åt lite i helgen, och resten har vi delat upp oss emellan.

2 kommentarer:

  1. Vilket festande det varit för dig. Låter jättekul! Så stiligt brudparet är. Det var väldigt tjusiga håruppsättningar ni hade. Förstår att du måste ta igen dig nu, men då kan du ju ligga och tänka på allt kul du varit med om. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken helg ni haft! Brudparet och tärna är så fina, verkligen roligt.
    Nu får du vila ett par dagar.
    Kram!

    SvaraRadera