fredag 15 maj 2015

55 och 21 års kalas!

I tisdags fyllde min svåger 55 år, och på måndag fyller min systerson 21 år.
De hade bjudit till ett gemensamt kalas.
Svågern önskade sig pengar till en hallbyrå.

Jag letade fram tomma tändsticksaskar och limmade ihop. Tog alminiumfolie på en liten ask som fick tjänstgöra som spegel. Tyckte väl att det såg lite naket ut på byrån, hummm... en liten blomma kanske. Limmade fast en flaskkork som jag tryckt i oasis, nöp bort blommor ifrån en våreld.
Så nöjd jag blev med byrån. Och svågern blev glad, det låg nämligen 500:- i varje låda, finurligt!!

"lille isse" har nu vuxit upp så han blir bara uppvaktad vid 0:a och 5:a. Men vi brukar ge något symboliskt ändå, så jag hade köpt en hemvirkad duk till honom. Passande eftersom han nyligen flyttat hemifrån.
Å vad "lille isse" är glad i sin mamma, söstera mi.
Och min svåger är himla glad i min lilla Elsa, säg, vem är inte det.
Oj, det ser ut som om jag också är glad, och varför skulle jag inte vara det. Igår mådde jag nog ganska så bra. Mindre bra idag, magen är i total katastrof.

Idag jobbar mannen hemma, lite med det vanliga jobbet, och lite som behövs här på gården. Vi var nere i Tingsryd en sväng, jag skulle till sjukgymnasten. Välbehövligt.
Trigge-akupunkturen gör nytta på värken. Magen är ingen som rår sig på, nedrans...
Det går snabbt nu till bröllopet.
Där vi ska ha festen finns inga champanjeglas, men så passande att Rusta sålde 4 st för 12:- mellan jul och nyår  Det var att utnyttja släkt och vänner, för man fick bara köpa 12 glas/kund.
Idag har vi diskat 72 stycken, och stoppat tillbaka i lådorna.
Tycker att det verkar som om det mesta nu är färdigt och väl förberett.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Här blir det lugnt och stilla, bara mannen och jag, och Elsa!

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt fin byrå du tillverkade! Du har verkligen fantasi. Bröllop är roliga tillställningar. Min äldsta dotter gifte sig i vår trädgård och vi hade bröllopsmiddagen här också. Det är mycket jobb men väldigt kul. Förstår att du har fullt upp nu. Kram

    SvaraRadera
  2. SÅ pysslig du är. Byrån blev jättefin och inget dåligt innehåll i lådorna.
    Skönt att förbereda så mycket man kan inför bröllopet.. Vilket datum gifter de sig?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken kanon idé att öra en byrå med pengar i. Toppen alltså!
    Härligt att ni har förberett bröllopet klart.
    Kram!

    SvaraRadera