fredag 29 maj 2015

Nu grönskar det i dalens famn.....

Så underbart vackert vårat körsbärsträd är, nu då det är i full blom.
 Jag gillar alla årstider, var och en på sitt vis.
Som ingen har kunnat missa så gifte sig vår äldsta dotter i lördags, med sin sambo. De har "bara" varit tillsammans i 10 år. För visst är det "bara".
Jag hade målat ett brudpar, 2 champagneglas, 2 vitvin, 2 rödvin och 2 dessertvins glas. På glasen är det två hjärtan som går i varandra, deras namn , och så står det 23*5, 2015. Jag visste inte alls om de skulle uppskatta glasen, men som min man sa, - Vill de inte ha glasen så är det ju bara att slänga dom, för det var billiga IKEA-glas. Men de blev glada för glasen, och lustigt nog så hade inte dottern misstänkt något.

I morgon, för 17 år sedan var det Pingstafton 1998, och då hade jag och min man varit tillsammans i 16 år. Vi hade hus, Volvo 740 kombi, (eller hade vi bytt till 850,) två flickor på 6 och 8 år, och en hund, en tax som hette Nicki.
Det var i juni 1997 som tjejerna ifrågasatte varför vi inte var gifta. Nåväl jag fick väl ge med mig. Mannen och jag hade 11 månader på oss att planera vårat bröllop, för att vi skulle gifta oss pingstafton var givet.
Min vik. slöjdlärare ifrån högstadiet sydde min klänning, och jag sydde tjejernas klänningar.
Tänk vad tiden den går!
Ikväll då mannen kom hem ifrån jobbet hade han en fin bukett rosor med sig till mig, en dag för tidigt. För det är ju först i morgon som vi har vår dag!
Jag har haft det jobbigt denna veckan. Idag är det den tredje dagen som jag ligger pall. Vilken herrans tur att jag har en underbar man, för han är så förstående emot mig och mitt helvete.
Å vad jag älskar min man! Enkelt och kortfattat!

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer: