torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton!

Jajamensan, flaggan är i topp, på Kungens födelsedag.
I går kväll var mannen och jag ute i trädgården, och jobbade. Vi grävde ner dahlia rötterna. Elsa var med ute, och hon jobbade med sitt grävande.
Vi har en stubbe ifrån ett äppelträd, som nu håller på att ruttna upp. Hararna har varit där i vinter och grävt. Förra våren hade vi en entita som byggde bo i stubbens spricka. Och nu hjälper Elsa till med ur-grävningen, så att vi snart ska kunna ta bort stubben.
Phu, det var jobbigt, så Elsa la sig i jorden hon grävt fram, och vilade.
Nej, matte var inte alls glad. En jordig hund i sängen, nehe, inte.
Det blev en dusch, mot Elsas vilja. Vad lafsig matte är.
Nyduschad, blöt och ren gick Elsa och la sig!....på mattes kudde....

Ibland så är det jobbigt här i livet, jobbigare än vanligt, ibland. Värken är nu värre, vilket gör att jag sover sämre. Vissa mediciner ger sömnstörningar, jo tack det vet jag.
Jag ligger och lyssnar på ljudböcker, just nu "En man som heter Ove", eftersom jag lyssnat på den förut, så vet jag ung vad som ska hända, så det gör inget om jag skulle somna ifrån.
I och med att min nattsömn är störd, så sover jag mera på dagarna. Det gör ju i och för sig inget, men det som jag tänkt att jag skulle göra, blir inte gjort.

Nå väl, det jag inte gör idag, kan jag göra en annan dag!!

2 kommentarer:

  1. Hi hi . . .men så trevligt med en jord-hund . . . . mysigt värre.
    Javisst extra jobb men så är det när småbarn ska hoppa i sängen.
    *he he he*
    Jobben tar aldrig slut, så ska det vara Lisa.
    Trevlig helg kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Härliga Elsa! Det var kanske hennes sätt att demonstrera på 1:a maj genom att lägga sig på din kudde.

    SvaraRadera