lördag 25 april 2015

En heldag i Växjö!

Igår åkte jag in till dottern i Växjö. Vi små donade lite, innan vi gav oss ut på shopping-runda.
Stortorget var avstängt, men vi hade tur att hitta en parkering iallafall. Det var ju stor Lakers-fest i går kväll.
Jag köpte mig en handväska till bröllopet, och lämnade tillbaka boleron som jag köpte förra helgen.
Vi tog en runda upp till Grand Samarkand  också.
Efter lunchen började vi duka, vi hann även sitta och njuta på balkongen.
Jag hade bokat tid på Grodan för lite pedikyr, så innan jag gick dit förberedde vi kvällens middag.
Vi var bjudna på kalas till dottern. Hon fyller 23 år i morgon.
Vi hade en hel mammi-dotter-dag, så mysigt. Mannen kom in på kvällen till kalaset. Ett par personer lämnade återbud, vi var en liten skara på 9 personer, och givetvis så var Signe och Elsa med.
Mycket gott och trevligt var det. Hundarna gillade tårtan.

Tack för oss älskade Sofie och Fredrik!

3 kommentarer:

  1. Ja det kanske var fel helg att bege sig till Växjö för shopping,
    nu när Växjö vann. Men lite folk skrämmer väl inte er, värre med en parkeringsplats . . . .
    Vovvarna är så söta, jasså de får äta tårta . . .
    hälsa grattis till dottern.
    Må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Växjö verkar vara en trevlig stad. Har fått många tips inne hos Evas Kvarnaro. Tack för din kommentar på mitt förra inlägg. Kram

    SvaraRadera