tisdag 13 januari 2015

Vilken typ Egon är!

Ibland så är jag dålig på att planera. Jag vet ju att jag inte tya så mycket. Och tröttheten håller bara på att öka. Att jag inte kan lära mig.
En god vän till mig har opererat sin axel. Fick för mig att jag skulle slå ihjäl lite tid för oss båda.  I fredags hade vi lite snö-oväder, då passade jag på att traska ner till vännen M.
Tiden går fort då man har trevligt.
På kvällen var vi bjudna till svägerskan och svågern. Som vanligt var det både gott och trevligt.
Lördagen var seg för mig. Sov länge, plockade fram färdig-mat ifrån frysen för jag orkade inte laga middag. Sov på soffan på eftermiddagen.
Sen var det bara att åter hoppa i duschen, och dressa om. För vi var bjudna till några grannar, Å & E.
E har fyllt 60 år. Ännu ett trevligt kalas, där vi fick god mat och dryck, där också.
På lördagen fick vi otrevligt besök, Egon kom objuden till oss.
Ja, jissus vad det knakade i hela huset.
Mannen tog sig en runda ut i skogen på söndagsförmiddagen, för att kolla om Egon härjat mycket. Gudrun, Per och Simone har tidigare tagit en del, fast inte allt, så visst fanns det en del som Egon nu tog.
Slö, trött och orkeslös var jag efter kalasen. Men jag var ändå tvungen att rycka upp mig, då jag fick ett telefonsamtal och en förfrågan om jag ville bjuda på lunch. Klart att jag ville det.

Min nattsömn hade kunna varit bättre. Herr Värk är hos mig mer och mer. Har fått öka upp de där otäcka små pillren.
I går var jag så trött att jag knappt orkade vakna, men tvingade mig upp, så jag kunde gå ner till Stickcafet. Idag däremot tog jag mig en sovmorgon, en lång sådan att jag hoppade över frukosten och tog lunchen istället.

Idag är Knut på besök, tror att julen nu är utstädad. Ska bara damma och byta dukarna, men det är ingen brådska med det.

Ha en bra dag!
P & K


1 kommentar:

  1. Hej Lisa, önskar dig ett Gott Nytt År och att den där 'Herr Värk' kunde försvinna för alltid. Man skulle kunna önska att av alla dessa piller som finns i världen borde det finnas en enda liten jäkel som kunde göra lite nytta. Där tycker jag att medicinerna inte har gjort någon framsteg, 'teknikens under' går framåt men absolut inte när det gäller värk-hämmade piller. Alltid saknas det pengar till forskning
    man kan snart byta ut varenda kroppsdel, det är ju toppen, men just det där med den rätta medicinen för värk i kroppen verkar vara svårt.

    I varje fall är jag nu tillbaka i vardagen, *läs blogg*.
    Jag har en del att läsa ifatt hos er alla bloggvänner, min nyfikenhet kräver detta.
    Än är inte vintern slut, det är bara början, men man ser att det har ljusnat en aning i naturen det känns gott.

    Tack snälla för alla goa kommentarer hos mig, de gör mig glad.
    Sköt om dig och må väl, kram/ Eva

    SvaraRadera