fredag 9 januari 2015

Jag har lyckats!...eller?...

Redan i somras lyckades jag att minska ner, och näst intill att sluta med mitt morfin. Efter det att jag fick nervrotsblockarden har jag kunnat minska ner ännu mera både på morfinet, som jag bara har tagit vid behov nu den sista tiden, och på de andra vanliga värktabletterna. Jo det är en hel drös :(
Men visst har jag haft ont. Den värken som skulle försvinna i och med blockarden har försvunnit. Tyvärr så är det mycket kvar som inte går att bränna bort.
Jag försöker väl att inte känna efter hur jag mår, för det känns ändå. Min huvudvärk har kommit tillbaka, likaså värken i nacken och bröstryggen, har svårt att vrida huvudet åt vänster. Sen är det värken som sitter typ nedanför ländryggen, svårt att förklara. Men jag försöker att kämpa på.
Men nu har värken börjat inkräkta på sömnen igen. Det var länge sedan det var på detta sättet. Har försökt att sova vidare trots värken.
Men inatt gick det inte, vaknade och hade så inibombens ont, visste inte hur jag skulle göra för att kunna vända mig, visst har det varit så nu en tid, men inte på långa vägar som i natt.
Vid 4,30 var jag bara tvungen att stiga upp, funderade på vad jag skulle pilla i mig, men insåg att jag var tvungen till morfinet.

Funderingarna på att köra bil kommer titt som tätt. Får ju inte köra på de starka pillren, men inte heller med min trötthet och koncentrationsproblemen som jag har. Så jag får väl sitta här och låta min bil stå i garaget och rosta upp.

Må väl, och njut utav era liv så länge ni kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar