söndag 25 januari 2015

Vecka 4 går mot sitt slut!

Min man vill inte ha någon tofs uppsatt på Elsa. Nu är hon ganska så långhårig, så i tisdags då jag var hos dottern i Växjö, satte dottern upp en tofs. Så söt hon blev, lilla Elsis-pälsis.
 Dottern bor nära ett bageri, då jag åker in till henne, går jag alltid och köper frallor till frukost. Då jag ändå var på bageriet köpte jag tre negerbullar. Dottern säger att de är så goda. Nej, jag tyckte inte alls att de var goda, och så blev jag dålig, ändå åt jag inte ens halva. Vet ju om att jag inte tål dom, men ibland så måste jag få testa. 
 Igår kom Signe till oss. Funderade på en promenad, men jag var så trött, så jag la mig på soffan. Signe hoppade upp och la sig ovanpå mitt huvud, och Elsa sov på min arm. Så mysigt vi hade.
 Nu är mina sockar färdigstickade. Kan inte sticka och bara lägga på hög, så jag får lugna mig. I torsdags köpte jag istället garn till en mössa. Inte för jag vet vem som ska ha mössan. Är sugen på att sticka en kofta till mig, men jag har så ont i nacke och axlar så det går inte. Det är för tungt.
 Äntligen har vi vinter hos oss. Underbart vackert! Tänk, en hel vecka med snö.
Jag tycker att varje årstid har sin tjusning. ...eller nej, inte då det regnar och slaska. Men annars.

Helgerna försvinner fort, då man har trevligt.
 I fredags kväll var vi bjudna till ett par kompisar till oss. Som vanligt så är det ju gott och trevligt att träffas.
Jag hade tagit fram kräftor till mig och mannen, och planerat kinagryta till igår kväll. 
Så ringer dottern frågade om Signe fick vara här på dagen, och om de fick komma hem och äta med oss på kvällen, så visst jag att det skulle räcka även till dom.
När de ändå skulle komma testade jag ett nytt recept, Citronkladdkaka. frisk och god kaka till kaffet

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar