söndag 18 januari 2015

Lördag kl 23,58

Fasen vad tiden försvinner iväg.
I torsdags fick jag förfrågan om jag stickade strumpor på beställning, det har jag ju inte gjort, men jag har ju ingen användning utav alla strumpor som jag stickar.
Mannen har nu ändrade arbetsuppgifter, ska jobba 50% i Växjö och 50% i Tingsryd. Så i torsdags tog jag färdtjänst nertill Tingsryd, och var i princip färdighandlad då mannen slutade sitt jobb. Då hade jag varit och köpt garn till två par strumpor till en skolkamrat ifrån gymnasiet.
Så kul att det finns någon som vill ha mina strumpor. Å vad jag stickar på!!
Innan symötet i torsdagskväll hade jag lite jobb med att kolla garnet, och dess randning. För randningen ska stämma. lyckades med garnet till det ena strumpparet.
Igår nystade jag upp garnet till det andra paret strumpor, för att få randningen att stämma även på de paret. Men det är ju lustigt hur de nysta upp garnerna. Jag köper två nystan till varje par strumpor, och det ena nystanet får jag börja utifrån, och det andra nystanet får jag börja inifrån för att det ska stämma. Det var på detta viset med båda paren. Hade varit enklare att köpa tre nystan till ett par strumpor, för då hade jag sluppit att nysta upp, och nysta ihop garnet.

Igår kväll bjöd vi in grannen på lite mat, blev lite för sent innan jag kom i snarkelådan. För idag hade jag bjudit hit pappa och L, söstera mi och A. Nå väl, jag har gått på halvfas idag, och det har gått så bra såååå.
Det var en liten bjudning i all enkelhet, raclett med ris, och till kaffet blev det chokladfondeu .
Alltid lika gott och trevligt att träffas!

Allt är nu uppdiskat och diskmaskinen går för fullt, så nu ska jag trilla i snarkelådan!
Puss o kram, god natt!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Då är det bara att sticka på :)
    Trevligt med främmande! Men som sagt...nackdelen är att det brukar bli så sent. Hoppas att du fick sova ut i morse.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är sannerligen inte dålig du Lisa.
    Kom att tänka på en rim från barnaåren.
    Lisa är en duktig flicka hon kan både sy och sticka.
    Givetvis mycket . . . . mer.
    Ja håll igång det är bra.
    Men jag är slö, för efter min lunginflammation fick jag urinvägsinflammation. Ja vad ska man säga, ja det går ju över med tiden . . . .
    Idag har det snöat hela tiden, landskapet har plötsligt ändrar karaktär. Allt blev mycket ljusare och vackrare.

    Ha det fint, kram/ Eva.

    SvaraRadera