tisdag 27 januari 2015

Pingstbröllop!

Det är minsann inte ofta som vi blir bjudna på bröllop.
På 1980-talet gifte sig en kusin till mig, 1991 gifte sig min bror, 1992 tror jag det var två av mina kusiner som gifte sig, 1993 gifte sig min mans syster sig.
30 maj 1998 gifte vi oss, jag och min man, det var pingstafton. Vi gifte oss i Älmeboda kyrka, och hade festen i Rävemåla bygdegård. Brudnäbbar var våra döttrar.
31 december 1999 var mannen och jag  vittne då våra vänner vigdes i Växjös kommunhus.Våra och deras barn var också med.
Och i vår är vi äntligen åter bjudna på bröllop. Ska bli så kul!

Så i mitt tragiska liv, då jag ibland är på väg att gräva ner mig till Kina,  hittar jag någon/några ljusglimtar.
Mannen och jag ska med glädje betala halva bröllopet.

Ha en bra dag!
P & K

3 kommentarer:

  1. Vilken högtid att se fram emot.
    Är det en av döttrarna då ?
    Ni är så fina på bröllops bilden, ja allihop så klart.
    Man minns det som igår, eller hur ?

    Och du ska inte alls gräva ner dig till Kina.
    För det första kommer du bli skitig du får träningsvärk, det räcker med vad du redan har.
    Sen har du inte tid med att gräva, det blir att planera klädsel, det tar minsann tid, *fniss*

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Men ååå att betala halva bröllopet kan helt klart vara värt.
    Jag har inte heller varit på så många bröllop. Vi får se om jag måste betala ett bröllop om några år ;)
    Kram!

    SvaraRadera