söndag 22 juni 2014

En trevlig midsommarhelg!

Vi har haft en trevlig midsommar. Midsommarafton gick jag och småplockade lite inför kvällen. Jag fick för mig att vi skulle äta kräftor, vi hade många kvar en förra året. Och till kräftor ska man även ha lite bröd.
 Jag har även mycket vassle i frysen, sagt och gjort, jag bakade 4 limpor bröd på vassle, havregryn och ljust lantbrödsmjöl. Supergott.
 Fru Karlsson behövde en god svalkande dricka efter alla dagens förberedelse. Frun hann även sova innan gästerna kom och festen kunde börja. Vi var elva vuxna och fem barn.
 Knytkalaset bestod av sill, nypotatis, fläskytterfilé, kycklingfilé, flera olika sallader, salsa, såser, vi blev alla mätta och goa. Till kaffet blev det jordgubbstårta, så klart.
 Midsommardagen kom dottern dy och pysen hem. Pysen blandade en mojito till svärmor och svärfar, nåja han tog en själv också. Så gott.
Hahaha, dottern tog på sig pappis fula mössa.
Det är även gott att blanda en drink med fläderblomssaft, friskt och gott!

Nu har vi varit utan toalett och dusch i över tre veckor, så idag ska mannen köra mig till Öland så jag får duscha. Jag hetsade rörmokaren midsommarafton om detta. Det är meningen att han ska komma denna veckan som kommer.
För visst har jag duschat, fast i badkaret, och toalett har vi ju också på nedre våningen.

Ha en bra dag, nu ska jag packa, så jag sen kan åka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar