onsdag 11 juni 2014

Sommaren är kort......

 Vårat Gullranketräd som dog för några år sedan, men som Lotta gillar.
 För visst ser ni henne, sittandes så fint, och njuter.
 Mysiga lilla katt, som ger mig massage på huvudet varje kväll/natt.
 Inte kan jag ta en paus i stickandet. Detta ska bli knästrumpor. Men fy vilket arbete som jag hade för att få randningen att stämma. 3 halva nystan låg utspridda på vardagsrumsgolvet innan jag fick  garnet att stämma.
 Dottern vill ha en tjockare halsduk, jag hade ett nystan av Järbos Stella, så köpte jag till ett vitt garn ,Drops Karisma. Hoppas att dottern blir nöjd, själv så tycker jag att den blir himla fin, tjock och mjuk.
Renoveringen av toaletten går sakta men säkert framåt. Väggarna är spacklade, golvet är flytspacklat fram till duschen. Idag kommer inte mattläggaren. Kanske att toaletten blir färdig innan midsommar. Hoppas....

Ha en bra dag!   P & K

2 kommentarer:

  1. Kul att få toaletten nyrenoverad. Alltid roligt när det är nytt och fräscht. Nej, våra stickor kan vi inte plocka undan, det kommer alltid något nytt på dem
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Ja Lotta var riktigt kamuflerad där uppe i trädet, såg henne inte på direkten. Men det är hennes bästa utkiksplats, så den får ni inte röra.
    Jag har dekorerat vårat halvdöda körsbärsträd med lycktor m..m.
    Men våran Sixten klättrar inte där, han har ett stor ek där han gömmer sig.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera