fredag 13 juni 2014

Det är skillnad på saft!

Fläderbusken är nu i blom.

 Så jag har plockat av lite fläderblommor.
 Och satt till en sats saft. Den blir färdig lagom till midsommar, så det blir en god drick då. Denna saft gillar jag annars så dricker jag inte saft.
 Dottern den yngre är i flyttar tagen. Så jag fick hem hennes virkade dukar, för tvätt och uppspänning.
 Det går sakta men säkert fram. I går kom mattläggaren med golvmattan till toaletten, sen körde han. Sen åkte jag till Växjö. Så någon gång under dagen kom han med väggmattan.
 Och så spacklade han duschvrån, och jag tror att han slipade väggarna också.
Som sagt, igår var jag hos dottern dy. Hjälpte henne lite granna med att packa finglasen. Då hon jobbade lunchen var jag hos sjukgymnasten, där jag fick öron- och underhuds-akupunktur. Därefter gick jag ner på stan, justerade mina glasögon, köpte nya handdukar och badlakan till den snart nyrenoverade toaletten .
Efter att dottern och jag ätit lunch gick vi lite vid Växjösjön med Elsa, innan vi körde upp till Ecco, jag behövde en snygg sko att ha då vädret inte tillåter sandaler.
 Inte blev det en snygg sko att ha vid dåligt väder, men jag är nöjd med mitt inköp.
Önskar er alla en trevlig helg!  P & K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar