onsdag 18 juni 2014

Jag är en grubblare!

I går kväll körde åter mannen och jag till Hovmantorp, denna gången hade han skrivit ut mailet och hade det med sig, så vi fick badrumsskåpet och speglen med oss hem.
Dottern dy och pysen kom hem samtidigt som vi, så mannen fick bärhjälp.
 Jag är så nöjd. Men lite typiskt, alltid är det något som ska krabba. Vi köpte 4 knoppar, men den ena hade inga gängor i sig, så den får vi reklamera.  Vi får ta det då vi ska beställa handdukshängare mm. Rörmokaren har inte tid att komma just nu, så det är ingen panik.
Dottern och pysens bil är nog inte så bra, den har mått bättre. Så de har lånat min bil, vilken tur för dom att jag har mina mediciner så jag inte får köra bil, och mannen har ju sin tjänstebil.

Grubbla och fundera gör jag, så jag har ont i magen, och bäst vad det är i mina tankar så kommer det en tår, eller flera. Just nu känns det som om jag bara finns, och inget annat.
Nej, jag får ta och planera lite inför midsommarafton.
Och på söndag flyttar jag och Elsa, till "sommartorpet".
Mannen kör då över oss till Öland, han behöver semester från frun, hihihi... Söstera mi och systerdottern är där nu. Nej mannen saknar nog oss innan vi ens har hunnit åka.

Ha en bra dag i solskenet!
Själv så ska jag ta en kopp kaffe i solen och provsmaka en nybakad mandelkubb. Första gången i hela mitt liv som jag bakar mandelkubb.

3 kommentarer:

  1. Så fint det blir i badrummet. Fräscht och snyggt.
    Önskar er en fin midsommar och härliga dagar på Öland. Hoppas du får bättre väder den här gången, det var väl lite si och så sist.
    Jag ska också njuta av en kopp kaffe i solen nu....vi kunde ju druckit kaffe tillsammans.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nå...hur smakade mandelkubben?
    Sååå fint det blir i badrummet!
    Ha nu det sååå bra!
    Kram!

    SvaraRadera