tisdag 27 augusti 2013

På promenad en måndagsmorgon till stickcafe´t

Måndag morgon, så idag är det stickcafé. Idag fick kameran följa med mig.
 Klockan 9,20 började min promenad. Klarblå himmel och månen syntes.
 I år är det gott om rönnbär, undra om de gamla stämmer att det då ska bli en sträng vinter.
 Väg 122 är ganska så smal. Det är inte alls kul att gå här, definitivt inte om det kommer långtradare.
 Och vad ska jag ta vägen, det finns ju ingen vägren.
 Här har vi vår fina affär i Linneryd. Det syns väl på bilden var fikahörnan är.
 Landsbygdens affär, som har våran mat, utlämningsställe för apotek och systembolag, försäljning av frimärke och postens brevlåda, cafe´t Hörnan, internet, till jul är det en liten julmarknad, och nedanför affären ligger Runes bensin. Jag handlar det mesta, så gott som allt här nere.
 En fin kaffe automat, med gott kaffe i, eller choklad om de önskas.
 Fiskarna simmar så fint, det finns även ett litet barnbord med papper och kritor, tyvärr så saknas det barnmatstol, inte lätt för småbarnsföräldrar att fika utan en barnstol.
Här sitter vi, och har stickcafé. Vi har lika trevligt som vanligt. Taxi U var det som skjutsade hem mig igår. En liten skara på 5 personer. Under vinterhalvåret var vi 10-15 personer, men en del har fortfarande semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar