måndag 26 augusti 2013

Härliga pengar!

 Jag sparar alla mina kvitton på mina läkarbesök. Och så skickar jag in kvitton en gång om året, till service resor. Detta gjorde jag för ca 2 veckor sedan.
I dag kom pengarna. 2950:-
Det  är goa pengar när de kommer. Visserligen så är ju det resepengar som jag legat ute med. Egenavgiften på sjukresor är 2200:-, tror jag. Det är inte klokt.
Med min "höga" inkomst har jag sjukresor på 5000:-/år, läkemedlen går till 2200:-/år, och sen kostar sjukbesöken 1200:-. Tur att vi har skatt så jag slipper att betala vad det kostar totalt.
Kanske skulle vara bra med ny sjukreforms politik!
Eftersom jag inte har jobbat på 11 år, pga sjukdom, inte har någon anställning, pga sjukdom, så följer jag inte med i löneutvecklingen. Oj, vilken högavlönad person jag är.
Men jag är dyrare i drift än en frisk person.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker din presentation är skön: ...Å så lite reflux... En skit i havet lixom :-)

    Min son har också "lite reflux" och han skulle nog uttrycka sej ungefär som du och lägga den sista bland alla diagnoser :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är reflux som en piss i Östersjön, som en av mina läkare brukar säga.
      Det lindrigast i min sjukdomsblandning.

      Din son tycker nog som jag då ang, reflux.

      Ha en fortsatt bra kväll! Lisa

      Radera