fredag 23 augusti 2013

Mitt boktips!

Vår dagstidning, smålandsposten, har varje sommar en bok som följetong. Denna sommar var det "Populisten" med Thomas Bodström. Sex dagar i 48 veckor, det var precis lagom för mig att läsa, eftersom varje avsnitt var på en sida i tidningen, och så blev det inte tungt heller. Tidningen har jag alltid upplagd på datorstödet på köksbordet. Enkelt och smidigt.

Men jag är stormförtjust i ljudböcker. Avkopplande, inget betungande, kan gå tillbaka många gånger om, och lyssna tills jag fattat innehållet/innebörden. Lyssnar nästan enbart på deckare och kriminalare. Fast ombyte förnöjer.

Nu är det "En man som heter Ove" som sitter i CD-spelaren . Gillar man "Hundraåringen som hoppade ut igenom fönstret och försvann" och "Kaffe med rån" Så gillar man "En man som heter Ove". En mycket speciell man. .Alla tre böckerna är mycket speciella! Jag gillar dom!

2 kommentarer:

  1. Har börjat läsa om Ove och skrattar högt! Har inte kommit så långt än men hoppas hinna läsa i helgen.

    SvaraRadera