torsdag 15 augusti 2013

Det är inte ofta om jag orkar, men idag hade jag lusten!

Idag fick jag för mig att jag skulle baka, så idag bakade jag chokladglaserade muffins och chokladglase-rulltårta. Dom brukar jag serverar med vispgrädde och lite bär, glass till rulltårtan, små bakelse. Jag kan inte äta muffinsen, därför blir det rulltårta till mig. När jag ändå var i bakartagen fick jag för mig att testa ett nytt recept på smålandskringlor, svor på degen som bara trillade sönder vid rullningen, lovade mig själv att jag aldrig ska baka dessa igen. Nästa kringelbak så får det bli mitt gamla vanliga recept, min mormors recept.
Helt slut efter bakning och lunchintag, så sov jag gott i två timmar.
Vaknade kaffesugen, även sugen att smaka de där kringlorna. Inget fel på smaken, de var goda. Så jag kommer att baka dom igen, men inget slår mitt gamla vanliga recept.
 Muffinsen och rulltårtan är super enkla att baka. Och muffinsen är supergoda också. För mycket fett i för att jag ska kunna äta dom.
Kringeldegen är också enkel, men påfrestande. Nu sover min vänstra arm så gott. Det är inte mycket jag klarar av, utan att få någon biverkan, dvs ökad värk.
Men jag måste ibland få "göra" något!

2 kommentarer:

  1. Mums...så mycket gott du bakat. Skönt med en middagslur efter allt ståhej i köket.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag lär ligga pall i morgon, men vad gör väl det!!
    Kram

    SvaraRadera