fredag 9 september 2011

Om möblering

Dottern och sambon var i Växjö och köpte sig ett vitrinskåp. Hörnskåpet som dom hade fick nu inte plats i deras lilla lägenhet, så det tog jag över. Det står nu i mitt kök, och jag är så nöjd.
Drängaskåpet som jag haft i köket står nu i vardagsrummet. Det blev så himla bra.

 

Vitrinskåpet i lägenheten blev också kanon bra. Det var så att dottern kunde ta ner alla sina finglas som har legat här på vinden iväntan på plats. Den yngre och jag körde till Tingsryd idag för att titta hur bra det blev. Nu har hon plats för sina röd o vit vinsglas, champange, likör, cognac, grogg, snapps, martini, och vattenglasen. + sambon ölglas, deras mine tallrikar och några vasar.
Nej vi körde inte enbart för att kolla, vi skulle ju också handla lite.
Nu har lillflickan kört till jobbet och jag sitter och väntar på att min man ska komma hem.

Ha en trevlig fredags kväll! Det ska vi ha med god mat och dryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar