måndag 12 september 2011

En trevlig helg!

Jag hade bjudit hit min bror och svägerska, och våra vänner i lördagskväll.
Trotts min underbara huvudvärk så lyckades vi fixa till med mat och det som hör till ett kalas.
Vi åt tacolåda med tillbehör. Coronaöl och teqila, en god blandning.
En trevlig kväll, som alltid bli sen när bror min sover över.

Igår var jag mycket trött och sliten, men det var bara att pallra mig upp för vi skulle in till farmor och farfar på släktkalas. Farmor hade bjudit sina syskon.
Det är trevligt, men ack så jobbig.  Att bara sitta och äta i flera timmar.
Först är det kött och potatis med en massa tillbehör, kaffe och ostkex, ostkaka med frukter och glass, kaffe och tårta. Det är förmycket att äta, tycker jag.
Det blev en tidig kväll i går. Önskar bara att vi kunde bli lite bättre vänner, jag och min kropp. Och som vanligt har jag min underbara huvudvärk  ;-(

Kände att jag behövde göra något idag, men jag orkade inte med någon fm promenad.
Så jag gick ut och klippte bort en massa dalier. Det var fint väder och jag kände att friskluft skulle nog göra nytta på mitt huvud.
Det bästa med dagen var att jag har inte behövt laga någon mat. Till lunch åt jag utav tacolådan som blev över i lördags, och till kvällens middag blev det farmors middagsrester sen i går, potatisgratäng och nötstek, mycket gott.

Ikväll tog jag med mig min kära make och Maja på en kvällspromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar