söndag 18 september 2011

Krig

Igår var det Ung eko kock tävling i Växjö.
Pysen var med i ett lag, så dottern och jag åkte in. Det blev en lång dag där inne.
Tyvärr så tyckte inte juryn att Växjökillarnas mat, upplägg mm var det bästa, tror jag inte, eftersom dom inte vann.
Väl hemma på kvällen blev det mat och dusch, innan jag körde till Lessebo, för att hämta min man och en vän till oss. Dom hade varit i Kalmar på fotboll.
Det blev en tidig lördagskväll. 20.00 låg jag i sängen.
00.50 ringer dotten och vill bli hämtad i Växjö. TaxiMammaVarGodDröj.
Så idag blir det EnGöraIngentingDag. För det är krig i min kropp.

Dagen som skulla vara " EnGöraIngentingDag " sprack lite.
Jag åkte till Bungamåla, tillsammans med några symötesvänner, till en handarbetsaffär.
Jag köpte tre garn nystan, till en sjal, och två halsdukar.
Jag har börjat sticka på sjalen. Kul! Har inte stickat på flera år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar