fredag 30 september 2011

Byt ut personalen på F-K!

Försäkringskassans personal tycker jag inte mycket om. Förlåt, jag ska inte dra alla över en kant.
För det finns ju dom som är bra.
Men när det kommer något därifrån får jag kalla rysningar, mår fruktansvärt dåligt av dom.
Nu har jag inte hört av dom sen i juli-augusti någon gång, och på sätt och vis är jag glad varje dag jag hämtar posten och det inte finns något ifrån dom.
Så jag vet inte om jag får vara sjukskriven, och inga pengar har kommit heller. Jag orkar bara inte med Försäkringskassan, tviiii......

Tidigt i våras sa min smärtläkare att jag var tvungen att byta läkare på vårdcentralen, jag fick bara inte ha kvar den som jag hade där. När jag sen kom till vårdcentralen hade läkaren där läst journalen som smärtläkaren skrivit. Bra tyckte jag. Läkaren på VC gillade inte vad han läste.
Det tog tid för mig att byta läkare, för sjuksköterskan på VC tyckte inte att jag skulle göra det, men jag gav mig inte så för 1 ½ månad sen bytte jag äntligen. Nu har jag varit hos min nya läkare två gånger, senast i onsdag.
Han kommer inte bara in och pratar lite, han har lusläst min journal.
Det bevisar ju bara en sak, vilken bra läkare han är. Han vet saker om mig som jag inte har berättat för honom, vilket bevisar att han bryr sig och vill vara noggrann. Tack, det uppskattar jag.
Nästa vecka ska jag ringa och kolla så remisserna är skickade. Lätt att missa, men han har skrivit i läkarintyget om både MR och ortopeden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar