fredag 23 september 2011

Nedräkningen

Nedräkningen är på gång. Det är " bara " 5 dagar kvar till sista cellgiftet.
Sen hoppas jag verkligen att vi slipper detta.
Jag stod vid sidan om min man för 11-12 årsedan då han hade Hodgkins sjukdom, han fick 8 cellgiftsbehandlingar, sen strålades han 17 gånger. Då sades det att det inte var ärftligt, men det har dom sett nu att det finns något som gör att det är äftligt, men dom kan inte säga vad det är.
Våra barn var då små, men dom var hela tiden informerade om pappas sjukdom, dom var även med på cellgift i Växjö, och strålningen i Lund.
När våran dotter kände knölar blev jag skiträdd, men ville då inget visa. I det tragiska var det ändå något positivt, det var Hodgkins sjukdom, som är mycket behandlingsbar cancer.
Vi har stöttat henne (tror jag) till 500%. Tänker, grubblar, och även glädjs med henne.
Och snart är det över! Ska bli så underbart för oss alla i familjen, nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar