lördag 13 juli 2013

Vissa dagar är....än andra

Vissa nätter är jobbigare än andra.
Inatt klockan 4,00 började katten Lotta att spela och sjunga för mig, dvs hon öppnar och smäller igen garderobsdörren, jamar och kloar på sänggavlen för att hon vill väcka mig så jag kan släppa ut henne. Jädra katt.
Jag hade svårt att somna om, så jag låg och lyssnade på ljudboken i tron om att somna. Hade lagom slumrat till 5,10 då det är en bil som tutar utanför, Tack för den!
Då steg jag upp åt frukost och läste smålandsposten. Men inte gick det att somna om därefter heller. Värken  i kroppen var inte de värsta, för det var magvärken.
7,30 steg jag upp, ingen sovmorgon här inte. Men jag har legat på soffan hela förmiddagen och sovit. Telefonen har "bara" ringt och väckt mig två gånger.
Sköterskan sa till mig att jag kunde vara trött nu efter skrapningen, och det är jag. Magvärken kommer nog ifrån crohns.

Idag har jag lyssnat färdigt på Carin Gerhardsens "mina iskalla ögon". Det var den sjätte boken i hennes fristående serie om Hammarby polisen. Tycker att dom har varit läsvärda.
Nu ska jag återgå till Stefan Tegenfalk, vad nu den andra boken heter kommer jag inte ihåg. Och mina ljudböcker ligger i en stor hög uppe i hallen, hyllan har rasat samman. Så det blir att leta och sortera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar