tisdag 23 juli 2013

Reparations projekt.

I går klockan 8,00 hade jag tid för bukröntgen. Det är tufft då morgonen blir så tidig, vi åkte hemifrån 7,10, så jag var tvungen att stiga upp 5,30 för att hinna bli färdig.
Idag ringde läkaren ifrån gyn, och berättade att det bara fanns en spiral och den satt på rätt ställe. Skönt, fast det trodde jag.

Under gårdagen så blev det tapetrivning och så flyttade vi bokhyllorna som stått i hallen. 2 av dem ska stå i det ena rummet, och 1 ska stå på kontoret. Jag flyttade böckerna, typ två åt gången.
Det blir nog bra då vi är färdiga.

På förmiddagen i dag tog vi oss en tur till Tingsryd och köpte tapet. Det tog inte ens 5 minuter. Då expediten plockade fram den fjärde tapeten så sa jag att hon kunde stoppa undan den, för utan att jag och mannen sagt något så hade vi bestämt oss för den tredje. Snabbt och enkelt.
Nu gäller det att hitta fåtölj som är skön, som vi ska ha i det ena rummet, och så en bäddsoffa till hallen.

Värken är som den brukar, trodde annars att den skulle bli värre efter gårdagen, jag dammsög och tvättade golven på övervåningen efter rivningen och bokflytt. Den enda skillnaden är att jag är väldigt stum i mina armar, värst i fingrarna. Tröttheten är som den är. Jag har sovit hela eftermiddagen, skulle nog kunna sova en stund till.

Ikväll är svågern här hos oss och spacklar i hallen. Han vill nog få det undanstökat, så han kan tapetsera så fort tapeten kommit hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar