söndag 2 december 2012

Kalas hos dottern!

Idag klockan 10,00 för 22 år sedan blev jag mamma för första gången.
Jag och min man fick då en underbar liten flicka på 3915 gram och 52 cm lång.
Hon är inte så liten längre, (det är jag som är lillan nu mera).
Iallafall så var vi bjudna på kalas till henne idag klockan 13,00.
En trevlig eftermiddag med god mat och dryck.
Innan vi körde ifrån Tingsryd skulle vi hämta hem min älskade diskmaskin, som jag varit utan i 3 veckor nu.
Snö har vi fått, och halt var det, så på vägen ner till firman i en korsning blev vi påkörda.
Killen skulle svänga och hans bil gick rakt in i min sida, framskärmen och dörren. Det syntes inget på däcket, men jag sa att det inte var okej. Inte för att jag någonsin har kört på fyllan, med det kändes nästan som så. Hela bilen jazzade. Vänster framdäck har fått sig en smäll. Jag tänker inte köra min bil förrän den är fixad. Jag kunde inte köra fortare än 40-50 km. Vilken mardrömskörning.
Väl hemma fick jag utav mannen ett glas vitvin, för att jag skulle varva ner mig.
Och efter att vi ätit varsin räkröremacka så ringde jag upp killen.
Kände att jag blev uppskärrad att jag inte pratade normalt med honom. Tänkte ju inte ens på att fråga honom och tjejen om det var okej.
Efter vårat samtal kändes det okej för min del. Inga kroppsskador.
Men jag har mycket mera ont i nacke, axlar och bröstrygg nu i kväll. Kanske att jag spände mig då jag körde hem min jazzande bil, eller, bara hoppas att jag nu inte fått ännu en smäll i nacke-axlar-bröstrygg.
Jag har haft körkort i drygt 26 år, och detta var min första krock. Hoppas att det var min sista också!

Nu har John Blund kommit till mig och knackat på min dörr, så jag tänker släppa in honom nu.
Puss och kram, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar