fredag 14 december 2012

Juleljus!

I dag har jag varit hos en god vän till mig, i hennes aktivitetshus, eller hobby stuga, eller vad jag nu ska kalla huset. Iallafall så har hon ett hus där hon håller till vid ljusstöpning och brödbakning i stenugnen. Det är hon som väckt mitt intresse för ljusstöpning.
 Sen något år tillbaka har hon börjat stöpa sådana här fina ljus.
 Detta fina ljus kallar jag för "kungakronan" Det ska jag tända då vi firar jul, den 23 december.
 Detta är ett litet stjärnljus som min mamma har köpt.
 Ett hjärtan ljus och ett grovt God Jul ljus.

Och slutligen ett trattljus.
En i tjejligan har pratat om att vi kunde åka till vår gemensamma vän och stöpa ljus. Och jag skulle mer än gärna stöpa kungakronor. Nämnde det för vännen idag så vi kanske ska göra detta till våren, för visst kan man stöpa ljus på våren också.
Jag har vid tidigare inlägg för längesedan visat ett par andra nätljus, som jag fått av vännen, men just nu hittar jag inte det i mitt foto-arkiv. 

1 kommentar: