fredag 21 december 2012

Dan före dan före.....

Det är nu lite som ska förberedas. Men jag tar inte så allvarligt så städningen eftersom jag inte orkar. Och det blir jul ändå, jag kan städa efter jul.
Det viktigaste är ju att vi umgås med nära och kära. Vi umgås med min mans släkt, de kommer alltid till oss. Vi träffar inte alls min släkt vid jul, lite trist. Men för 18 år sedan ville inte jag och maken köra runt, så då ändrade vi på jul traditionen, och skaffade oss en ny.
Det är mycket bra med traditioner. MEN man måste kunna ändra på dom, så att de passar var och en.

Jag var hos en god vän och fick ljus, som jag har planterat i små julgrupper. 
Jag blev nöjd med båda blom arrangemangen.

Vi har ändrat på traditionen igen. Förra året firade vi jul på annandagen, i år blir det på lille julafton. Men julbrunchen blir i år som förra året hos dottern och svärsonen i Tingsryd.
Veckan som gått har varit med blandat innehåll. Bouppteckning, stickcafé, värk, Café Mirogi. Med andra ord en omväxlande vecka. Dagen har bestått i att småplocka lite här och lite där.
Jag bockar av ifrån min AttGöraLista. Skönt de!
I kväll ska vi ta in granen och klä den. Den står nere i garaget för upptining just nu.

2 kommentarer:

  1. Vår gran är också intagen ikväll, men jag orkar nog inte klä den förrän imorgon. Känns skönt för varje sak man får stryka från sin "att göralista".

    SvaraRadera
  2. Vi ändrade våra vanor också när barnen var mindre. Nu är vi här hemma i lugn och ro större delen av dagen och åker till makens föräldrar vid femtiden. Min släkt träffar vi på jul- eller annandagen.

    SvaraRadera