onsdag 26 december 2012

Julhelgen till enda!

På juldagsmorgon åkte maken tillsammans med systern, svågern och farmor till julottan. Jag insåg mina begränsningar, att jag inte skulle orka med det.
Magen är inte alls vad den borde vara. Äter jag inte så får jag ont i magen och illamående, äter jag så får jag kramp i magen, inte nog med det så är jag nog på toa´n ca 25-30 gånger/dag.
Min svägerska fyller år på juldagen, så vi är alltid där på födelsedagsmiddag.
På kvällen satt vi här hemma och pausade, det blev en räkröremacka.
Annandagen har också flytit på bra. Maken har jagat, de har den stora rådjursjaktdagen som idag.
Jag har haft lite hundvård, klippt klorna, ryckt öronhåret och borstat Elsa. Insåg att det börjar bli dax att klippa henne lite, men det får bli en annan dag.
I min ensamhet har jag även satt in en del kort i albumet, svårt att det blir av.
Det som är så trist är att vi har + 4 grader varmt och regn. Hela ladugårdsbacken har varit som en isbana. Som tur är så har det smält undan lite idag. Tänk om det fina vintervädret hade fått vara kvar.

Jag blev nöjd med mina julklappar, fick ett presentkort på Kosta Art Hotell, tillsammans med min syster, fick även pengar, som jag har kört mig en kamera för.Pappa vet min älsklingsblomma, orkide´så det fick jag av honom. Och ett par andra julgrupper. Utav Elsa och Lotta fick vi en servetthållare som min farbrors dam har målat.
På julafton spelar vi julklappsspelet, jättekul.
Och nu är det dax att trilla i snarkelådan, ska titta lite på TV´n innan John Blund kommer till mig, fast det är stor risk att jag somnar ifrån TV´n och missar det jag vill se. Tur att jag har TV i sovrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar