onsdag 11 januari 2012

Oxfile, klyftpotatis, med rödvinssås och ett glas rött vin till de!

När jag tar in på hotel CLV så blir jag lite matfixerad. Jag brukar åka till lasarettet då jag misstänker att jag är i ett skov i min morbus crohns sjukdom.
Jag brukar då bli insatt på näringsdropp, och då får jag inte äta, får dricka max 5 dl/dygn, och det är inte mycket.
Droppet tar 22 timmar att droppa i mig. Det ställs in med en droppräknare.
Detta näringsdropp heter kabiven, men jag har ett annat namn på det. Det är som i rubriken -Oxfile, klyftpotatis med rödvinssås och ett glas rött.
Hur jobbigt livet än är så måste man alltid leta efter ljusglimtarna, göra det bästa utav situationen.
Näringsdroppet ger mig tarmvila så att mitt skov ska läka ut, tillsammans med mediciner. Nu går jag utöver mina vanliga mediciner som är ökade även på hög dos kortison.
2011 var inget roligt år för oss i vår familj. Jag slutade året med att vara sjuk, och jag började 2012 med att bli inlagd på lasarettet. Kan ju bara hoppas på att det var slutets djävelskap på 2011. För jag hade ju kunnat åka in tidigare, men jag ville fira nyår hemma.

I eftermiddag har jag haft trevligt besök. Det var två i symötesgänget som kom på fika. Alltid trevligt med ett avbrott i det vardagliga!
Tulpanerna på veckans bild fick jag utav den ena vännen, som tack för lånet av lucianattlinnet som hennes dotter lånade av mig. Inte hade hon behövt köpa blommor till mig, men visst blev jag glad!! Jätte Glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar