måndag 9 januari 2012

Hem ljuva hem!

Idag har jag fått åka hem! Dottern DÄ med sambo har varit i Växjö och hämtat hem mig!
Jag åt lunch på Hotel CLV, innan jag åkte.
Väl här hemma fick jag matinspiration.
Det blev kycklingfile med selleripure och rödlöksgele, till detta åt jag potatisgratäng och grönärtpure. Det var supergott.  Kanske att jag kan få tillbaka matinspirationen ännu mera, för i flera månader har jag tyckt att det bara har varit jobbigt med all mat. MEN det ska vara gott med god mat!!
Sen jag kom hem har jag gått och småplockat lite med min packväska. Tvättat en maskin tvätt.
Och nu snöar det.
Farmor och farfar kom in med en blomma till mig. Tack för den! Så det blev lite fika tillsammans.
Jag har delat min medicin, fy så trist. Tycker inte om dom små pillren men dom är ju nädvändiga.
Och nu säger jag - Puss & Kram, God Natt! För det är dax för snarkelådan nu för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar