fredag 27 januari 2012

Hon vet vad hon vill!

Jag har blivit av med en kudde i min säng. Den har Lotta tagit.
Hon ligger på kudden, som ska ligga ovanför min kudde. Där ligger hon hela natten, och ibland hela dagarna också. Hon är så go, min lilla Lotta! Hon brukar även ge mig massage på huvudet, när hon ligger och spinner och kloa mig i hårbotten, så jädra avkopplande.
Min huvudvärk fortsätter att djävlas. Känner mig helt groggy. Skulle ha behövt gå ut en runda, men känner att jag inte klarar av solskenet, Som jag älskar!
Jag har istället hållt Lotta sällskap i sängen. Jag lyssnar nu på Nobels testamente av Lisa Marklund. Jag har lyssnat på boken innan, men jag glömmer en del, så det gör inget, lite kommer jag ihåg. Men jag vill ha de olyssnade ljudböckerna som jag har med mig när vi åker till Österike.
I eftermiddag har jag legat på soffan, eldade upp i öppnaspisen, så skönt att ligga och lyssna på eldspraket.
Dottern har kört till jobbet och kommer åter på söndag natt.
Mannen och jag har legat på soffan och tittat på TV`n, men det är inget att ha.
Och eftersom mitt huvud inte är som det skulle så tar jag och vandrar en trappa upp, hoppar i duschen, för att sen trilla i snarkelådan. Tröttheten har övertaget på mig, hade kunnat sovit bort hela denna dagen.
Huvudvärk, yrsel, synrubbningar och tröttheten - Vilken jävla taskig blandning. Idag har jag fått storstryk, och ni vet vem som vann. Jag tappade räkningen så ni får inget resultat.

Puss o Kram, God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar