torsdag 5 januari 2012

Hotel CLV!

Nej, i helgen fick jag nog.
Har haft diaree länge och nu var det även en del blod också.
Så i måndags åkte jag till akuten.
Var där kl. 13.00, satt i väntrummet till ca 20.00.
Efter två timmar i undersökningsrummet kom äntligen läkaren. Och efter yttligare en timmas väntan, då klockan blivit 23.00 kom jag till avdelningen AVA. AkutVårdsAvdelningen.
Jag får nu dricka max 5 dl / dygn. och ingen mat, medandraord tarmvila.
Gårdagens besök bestod av dottern DÄ med sambo, och dottern DY. På kvällen kom min syster till mig.
Igår kom jag upp till Medicinavdelningen 5, gastro. Tyvärr.
Jag hamnade i en fyrbäddssal, fast sällskapet var trevliga.
Idag har jag fått byta till ett två bäddsrum, tyvärr.
En senil äldre dam, med många lustiga läten.
Jag har blivit lovad flytande kost imorgon. Och det ska bli gott.
Jag hade även lite besök. Först kom Dottern DY, och så kom min man, även mina svärföräldrar var här hos mig. Så fick jag storbesök!! Av min underbara smärtläkare. Jag hade teletid med honom i tisdags, men han ringde alldrig, för han tyckte att han istället skulle besöka min, och det uppskattar jag mycket!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar