fredag 13 januari 2012

Nu är glada julen slut, slut, slut.....

Lika mysigt det är att plocka fram ljusstakarna och övrigt julpynt, lika underbart är det att plocka undan alltihopa igen när det är 20-dag Knut.
Det går sakta men säkert. Alla stakar och stjärnor är nu utbytta mot vanliga fönserlampor, tomtarna är uppburna till övervåningen, iväntan på att bli nerpackade och uppburna på vinden.
Det är skönt att ha ett sådant här rum, så att jag kan gå och plocka lite då och då.
Jag har slängt ut julgranen. Den började inte barra förrän jag började klä av den.

Där ligger den, och väntar på att bli bortburen!  Hhummm eller bortblåst!
Denna veckan har DY och jag varit hos DÄ tre dagar och ätit lunch. Tjejerna stack till gymmet och jag handlade mat för att sen tillaga den. I dag gjorde jag tacofylld paprika. Gott!

Tycker att det är lite häftigt med nästan lokat öl. Blut öl och Kung Inges öl kommer ifrån Ingelstad, eller rättare sagt ifrån Uråsa. Våran Pys kommer också ifrån Uråsa.
Vi har varit på kalas ikväll hos våra vänner. Mannen i huset har fyllt år, så han fick dessa öl i födelsedagspresent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar