torsdag 15 december 2011

Nervrotsblockard!

Idag har jag varit på röntgen och nervrotsblockard.
Bedövningen kändes lite, men när röntgenläkaren sprutade in kortisonet så kändes det ingenting. Och vilken härlig känsla när jag gick därifrån. Högra sidan av ländryggen var smärtfri. Kändes lite konstigt att bara ha värk i halvan. Synd att jag inte fick blockard på både vänster och höger sida. Fast nu har jag ju något att jämföra.
Det var jobbit att ligga på sidan, nacken värkte och så blev jag så yr. Som tur var så var den yngre med och körde, annars hade jag inte kommit hem som jag gjorde.
Väl hemma blev yrslen och synrubbningarna bara värre. Det gick inte alls att läsa FAN tänkte jag.
Tog två alvedon en mugg kaffe sen blev det ryggläge. Som tur var så lättade det hela.
Jag skulle ju till Gemla till en kär gammal vän!
På vägen stannade jag till i Växjö på apoteket, det var mycket dumt gjort. Varför måste apoteken ha dessa starka lampor??? Det bara susade till i skallen på mig, yrslen och synrubbningarna kom tillbaka. Det var bara att sitta i bilen en stund och pausa tills det kändes okej innan jag körde vidare.
Väl framme i Gemla var det mycket trevligt. Får nu bara hoppas att vi ses snart igen, för det var jätte kul, efter alla dessa år.

Med andra ord, så har jag haft en toppen dag trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar