måndag 26 december 2011

Annandag jul!

Idag har vi haft en fira god jul dag.
Mannen stack ut på jakt på fm, och jag tog en liten runda med Signe.
Sen var det att börja förbereda. Dukade gjorde jag igår kväll.
Det är ju ganska många maträtter som ska fram. Kåldolmar, bruna bönor, jansson, omelett, lax, sill, bröd, skinka, sylta, tomatsallad, köttbullar, biffar, isterband, prinskorv, rödbetssallad, potatisgratäng, och lite till. bla doppet.
Den yngre och pysen har varit hemma inatt, den äldre och pojken kom hem vid 12.30 lika så gjorde mina svärföräldrar och min svägersak med familj.
Mannen skulle ha kommit hem senast 12.00 men kom 12.15. vet inte om det var det som gjorde att jag blev så dålig, jag blev så skakig i hela kroppen och magknip, inte blev det bättre av att jag hade feber heller.Trodde att jag skulle kräkas. så det var ganska jobbigt att äta maten, och vinet gick knappast att dricka. Fast jag tror att jag lyckades att hålla masken så ingen märkte något.
Vi hade därefter julklappsspelet, kul.
Till efterrätt blev det aftereightpäron och glass.
Tomtegröten fick vi äta tillsammans med alla ungdomar, övriga gäster avböjde.
Nu är allt undandiskat, men fy vad mycket mat som blev över......
Det sägs att vid ett bra kalas så är det något som går i kras. I kväll gick ett snapsglas sönder.
Så det får väl bli en tur till glasbruket och inhandla lite. Vi har nu bara 9 snaps, och 11 vitvins glas.
Kan tillägga att jag blev nöjd med mina julklappar som jag fick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar