fredag 11 november 2022

Min terapi!

Jag sitter gärna och sticka, gud vad jag har stickat i mina dagar. Jag stickade vantar till Sofie. Det första paret blev för stora, så dem tog Fredrik. Nästa par blev perfekta, men de är nu uppslitna och slängda.

                                       
Nu har jag garn i mina gömmor, letade lite och hittade perfekt garn, så det blev ett par vantar till Sofie, som jag tror att de passar perfekt.

Sofie har ett par sockor på jobbet, som nu har börjat bli slitna, så hon undrade om jag ville sticka ett par nya neutrala sockor till henne. Köpte ett Alou Vera garn som går åt det gröna hållet. Hon godkände garnet innan jag köpte det. Jag är själv så nöjd med sockorna, randningen stämde perfekt, från början till slutet.
Ikväll då jag pratade med Sofie berättade jag att hennes strumpor var färdiga. Då sa hon att Helmer behöver raggisar. Hade detta på känn, och hade tänkt att sticka till honom. Fast hade nog tänkt göra hans traktor-tröja färdig först. Tröjan blir fortfarande pausad. Har börjat med raggisar till Helmer.
Men jag brukar ha flera stick-projekt på gång samtidigt.

§ Raggisar till Helmer

§ Traktor tröja till Helmer

§ Sylta-sockor till mig, eller till försäljning

Jag vet inte, men Melker har sagt att han också vill ha raggisar. Antingen så vill han ha, eller så vill han ha för att Astrid har fått två par raggisar.



8 kommentarer:

  1. Att sicka är roligt. Min rundstickade islandströja är färdig. Tre par raggsockor till barnbarnen också. Håller nu på med 2:ra paret raggsocka till mina egna barn. Efter de två ska jag sticka 2 par till, så att alla flickorna får var sitt par.
    Sedan får jag nog ta en paus. Har fått lite stickningar i ena handen ... kanske den behöver vila. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stickar mest hela tiden, stickar och lägger på hög. Skulle nog inte kunna lägga detta på hyllan. Hoppas att dina stickningar upphör.
      Kram Lisa

      Radera
  2. Så fina vantarna blev som du har stickat. Min mamma är otroligt duktig på att sy, sticka och så vidare. Den ådran har nog hoppat över mig. Eller så har jag bara inte försökt tillräckligt. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Om din mamma är duktig på att sy och sticka så kan jag tänka mig att du får vad du behöver och vill ha. Så då behöver du inte kunna.

      Radera
  3. Jag blir så imponerad av din energi. Tänk så bekvämt för dina barn och barnbarn att bara lägga en beställning på det som de vill ha. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att sticka, blir så glad då någon vill ha mitt arbete! Kram

      Radera
  4. Sticka gjorde jag mycket förr!
    Då är du och jag underlånga :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är viktigt att ha rätta goa vänner !
    ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera