måndag 7 november 2022

Fullbelagt!

 I lördags ringde Astrid och Melker, de undrade om jag ville bjuda dem på mat på lördagskvällen. Klart att jag ville det. Sofie och jag hade tidigare pratat om att de ev skulle komma, så det blev fullt hus. Kul då vi alla är samlade.

Nu är Hugos hundgård färdig. Så idag kom Fredrik och lämnade honom. Fast jag tyckte synd om honom, så han fick vara inne en stund, efter morgon promenaden släppte jag ut honom i hundgården. Därefter hämtade jag Signe. I eftermiddag då jag gått hem med Signe fick Hugo komma in till mig och Elsa. 
Han är en härlig hund. Synd att vi inte kan ha Hugo och Signe tillsammans.
Mitt hunddagis är nu fullbelagt.

Förra veckan fick jag ännu en beställning på raggisar. Det är en kollega till Sofie som undrade om jag ville sticka ett par åt honom. Klart att jag ville det. Han har själv valt garnet. Färgglada, själv så hade jag aldrig valt detta garn.

Ikväll fick jag en beställning på fyra raggisar av en annan kollega till Sofie. Kul tycker jag. Stickningen är min terapi. Har redan beställt garnet. Två av garnerna kommer om någon dag, och de andra två kommer om ca en månad. Men det är lugnt, alla fyra paren är färdiga innan jul.

Inte behöver jag vara sysslolös!!

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att Hugo och Signe inte kommer överens!
    Jag är fodervärd till Treo! Dansk/Svensk Gårdshund.Hon är 5 år.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är iallafall tur att Min Elsa och Hugo kommer överens. Kram

      Radera
  2. Tacksamt att sticka sockar. Tar du ut ordentlig betalning.. eller är du lika "mesig" som jag och ger bort dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tar betalt. Jag har fasta priser på raggisarna, tar inte hänsyn på vad jag betalar för garnet, enklast att ha ett och samma pris. Det skiljer 10 kronor mellan storlekarna. Ibland får jag tag på billigt garn, och ibland inte, nu har jag fått beställningar på speciella garner, och får då skicka efter garn och har då frakten. Men visst, jo, jag ger ibland bort raggisar till nära och kära. Jag tycker att det är så roligt att jag får beställningar, och att det är någon som vill ha mina sockor. Stickar i Järbo och viking garner. Kram

      Radera