torsdag 24 november 2022

Lite små plock!

Jag har nu ännu ett par raggisar färdiga. Då jag skulle börja på den så stämde garnnystanen perfekt. 
Heja tänkte jag, men det skulle jag inte ha tänkt, för jag fick skarva fyra gånger, två gånger per sock för att randningen ska stämma. Och för mig är det viktigt.
Första advent på söndag. Jag håller på med att damma, och byta dukar. 
Alla röda virkade dukar lägger jag på inför första advent.
Idag har jag även tvättat och nålat upp 7 dukar. Skönt att ha det gjort.
Igår tvättade och nålade två dukar. Får se om jag hinner damma på övervåningen idag, eller det blir i morgon. Så då blir det ännu mera dukar att tvätta och nåla.

Tyvärr så har all vår snö regnat och töat bort, så där försvann vår lilla julstämning.
 



8 kommentarer:

  1. Jag har så mycket garn i källaren så jag funderade faktiskt på att sticka ett par raggsockor till mig själv. Mysigt att ha på sig när man sitter framför TV:n. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så sköna, speciellt ruggiga dagar! Kram

      Radera
  2. Du är så duktig och noggrann. Här vare sig randas det ordentligt eller nålas dukar.
    Man är olika... och det är väl superbra. Kram!//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att vi är olika. Det är många som inte bryr sig om randningen, helt okej tycker jag. Men jag har många lustiga ideer. Att gå hemma 24/7 så har jag tid med mina knasigheter. Fast vissa dukar måste man stärka och nåla upp, om de ska vara fina. De blir inte alls bra om man bara stryker dem. Kram Lisa

      Radera
  3. Så duktig du är på att städa och fixa till det!
    svar..Har du ingen trappa som du kan ställa ner vågen på?
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det klart, jag har vågen uppe på toaletten, men kan ju bära ner det till toaletten på bottenvåningen. Tack för tipset! Kram

      Radera
  4. Jag har nu 8 par raggsockor färdiga. Tre av barnbarnen har redan fått var sitt par, jag använder ett par och 4 par ska bli julklappar. Lite less just nu, men tror att det blir ett par sockor i barnstorlek till. Samma randning på bägge sockorna göt jag ibland, men inte alltid. All blir vackra, tycker jag. att hålla på som du gör med dukarna har jag aldrig gjort. Jag skulle nog inte ha tålamod. / Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stor skillnad på dukarna om man stryker eller stärker och nålar upp. Nu har jag börjat stärka med majzenaStärkelse. Kram

      Radera