söndag 3 juli 2016

Ännu en helg har tagit slut!

Nu är vinbären mogna, iallafall de röda. Jag plockade 10 liter i går, hann inte plocka mera, så resten, 6 liter har jag plockat idag.
Idag har jag kokat gelé i tre omgångar. Gott att ha i matkällaren.
Dagarna de bara försvinner, fattar inte vad all tid tar vägen.
I fredags var jag och klippte mig. Det blev riktigt kort i nacken. Det är så att jag fryser om nacken. Har nog inte haft så kort hår på 27 år. Men det växer ut. Jag vill ha luggen lika lång som det andra håret.
Det är ju kul med fester, att träffas och umgås. Igår var det åter dags för våran "byafest".
Åke, Ewa, Stefan och jag drog igång detta 2001, förra året blev det tyvärr ingen byafest, så i år sa Åke och jag att vi skulle dra igång det igen.
Vi har många bord och stolar på vår loge, så det var bara att duka upp två långbord. Vi har även värmare i taket. Vi började med en tipsrunda, sen åt vi våran egen medhavda mat. Mycket prat och många skratt.
En mycket trevlig kväll med våra grannar. För visst är vi grannar allihopa, från första huset till det sista är det ca 2 km
Min azalea blommar så fint. Jag är så glad att jag lyckats hålla den vid liv. Tror inte att Söstera mi trodde detta då jag fick blomman av henne i december 2015.

En bra helg har nu nått sitt slut, och jag ska nu trilla i snarkelådan, och ladda mig inför kommande vecka.
Puss o kram, natti-natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar