onsdag 6 juli 2016

En hemsk dag!

I måndags ringde de ifrån den medicinska dagvården. Jag skulle få lite järn. Skulle vara på dagvården klockan 10,00. Eftersom jag inte klarar av någon stress, så är jag ute i god tid.
Jag anmälde mig nere i receptionen, och åkte upp. Var där 9,50.
Då klockan var 10,25 frågade jag om de hade glömt mig. Hör och häpna, jag var inte med i systemet.
Lustigt att jag fanns nere i receptionens system.
Fan jag klarar inte av sådant här. Så jag tänkte gå därifrån.
Men de övertalade mig, och jag kan säga att det gick undan att sätta nålen, och koppla på järndroppet.

Sofie hämtade mig då jag var färdig. Vi hade lite soffhäng.
Klockan 13,45 hade jag tid på Endoskopin, skulle göra en gastroskopi.
En inte alls rolig undersökning. Med helt underbar personal. Det såg helt normalt ur från matstrupen och ner till tolvfingertarmen. Tack, det var ju skönt.

Efter undersökningen så kände jag att jag behövde luft, jag var ju fastande, så jag gick hem till Sofie.

En hemsk dag har jag nu lagt bakom mig. Nu laddar jag med något roligt, som jag ser fram emot.

6 kommentarer:

  1. Förstår att du blir frustrerad....
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt då något går snett.

      Radera
  2. Roligare saker än de du beskriver kan man ju hitta på. Nu får du ta igen dig lite och försöka hitta nåt kul att göra. Kram

    SvaraRadera
  3. Vi har lite roliga grejer inplanerat nu

    SvaraRadera
  4. Usch vad jobbigt det låter! Skönt med lite roligare saker att se fram emot! Önskar en trevlig helg!

    SvaraRadera