fredag 29 juli 2016

Vi fortsätter att vara kulturella!

Idag efter frukosten packade vi fikakorgen, och begav oss i väg.
 Började med att fika.
 Innan vi knatade emot Kulla fyren.
 Jag gillar både "sten"-kort, och "vatten"-kort.
 Jag är fascinerad av hur finurliga och påhittiga de var förr i tiden.


 Stefan och jag. Vi gick upp i Kulla-fyren.
 Sara och Acke valde att stanna nere på marken.
 Därefter gick bilen emot Mölle. Det började ju att bli mata-dags. Vi hittade en mysig restaurang, "Systrarna på Piren". En trevlig restaurang, och jag tyckte att det var den bästa maten som jag ätit denna veckan. Förutom det vi själva tillagat. Det är ju lite jobbigt för mig och maten.
 På tillbakavägen stannade vi i Sofiero. Gick rundan i parken.
 Funderade på att gå den guidade turen, men gjorde inte det.
 Sara och totempålen.
Dagens utflyktsmål kan jag rekommendera,

Vi har hittat en fiskeaffär i Råå, så ikväll blir det räkor.

4 kommentarer:

  1. En utflykt till Kullen skulle vara något. Vi håller oss runt Vättern, Omberg, Gränna och Visingsö hoppas vi hinna med innan hösten.

    SvaraRadera
  2. Så många fina utflykter ni gör. Tack för alla fina bilder du visar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft det kanonbra, förutom i dag, regn

      Radera