onsdag 13 juli 2016

Bärplockning!

Jag går här hemma och vankar fram och tillbaka.
Igår efter lunch kom Therese, Astrid och Signe hem. Jag tänkte göra dagens goda gärning, tillsammans med Therese och Astrid. Vi skulle hälsa på min faster. Tyvärr så satt hon hos fotvårdaren då vi kom, sen skulle hon på kaffebjudning. Synd tyckte jag, för hon har alltid betytt mycket för mig, och nu de sista veckorna har jag inte mått så bra, så jag har inte varit hos henne som jag velat.
Nå väl, vi bytte några ord, och hon fick träffa Astrid. Glädjande både för henne och för mig.

Idag har jag plockat 6 liter vita vinbär, och stoppat i frysen. Då jag ändå var i vinbärsbusken, plockade jag av en liter hallon.
Nu ikväll har jag plockat 14 liter blåbär, och som vanligt har jag plockat blåbären på min diskbänk. Jag har en bekant som jag köper blåbär utav. Får de rensade och hemkörda, inburna till diskbänken.
Tack, detta uppskattar jag verkligen, då jag själv inte kan plocka bär i skogen.
Min vän fick hallonen som jag plockade. Jag går inte in i hallonlandet som Stefan gör, utan jag går bara runt utikring. 
I kväll har Stefan plockat ytligare 1 ½ liter hallon, gott att ha.

Jag har haft en AttGöraLista, som jag har bockat av. Det är en del att dona med innan jag åker på semester. För nu har jag lagt in om semester, och fått den beviljad.
Men nu tror jag att jag är färdig, både med det ena och det andra.

Natti-natti!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken massa bär! Det påminner mig om när mina barn var små, för då plockade vi mycket bär och kokte sylt och saft bl.a. Nu blir det inte så mycket av det längre, men lite grann vill man alltid ha. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att ha i frysen, ungdomarna kommer hem ibland och hämtar lite.

      Radera