söndag 13 december 2015

Tredje Advent, och Lucia!

Idag har vi en solig, fin Lucia-dag.
Dagen började med ett fint Lucia-tåg på TV 1, det var ifrån Göteborg. TV 4 hade kl 6,30, det var ifrån Domkyrkan i Växjö, det missade vi, så vi får titta på reprisen eller datorn.
Igår gjorde jag kålpudding till julbordet, skönt att ha det gjort. 
Stefan tillbringade dagen ute i skogen. Han gav sig ut med motorsågen för att öppna upp en skogsväg, Gorm blåste ner mycket skog för oss, idag är han ute och inspektera i skogen. 
För 1 ½ vecka sedan fick jag en bukett rosor utav tre goda vänner, tänk att de fortfarande står så fint.

Igår kväll var vi bjudna till Therese och Christian på ännu ett kalas, Stefans syster med familj var också där. Jag hade sovit på eftermiddagen för att tya med kvällen, men ack vad jag bedrog mig.
Hade sådana hemska trötthets krypningar i armar och ben, så jag kunde varken sitta eller stå. Så jag la mig på soffan. Christian frågade om jag ville ha kaffe eller te, sen sov jag tills Stefan väckte mig och vi skulle åka hem.
Undra om jag någonsin kommer att bli pigg igen, tycker att tröttheten bara blir värre och värre.
Hur ska detta bli om en 10-20 år??

Ha en fin Lucia-dag och tredje advent!

2 kommentarer:

  1. Så fin buketten är fortfarande. Jag missade allt Luciafirande i morse, så jag får titta ikväll i stället. Jag önskar dig en fin Luciadag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ungdomarna hemma, så jag missade det jag ville se på kvällen, men ska göra det på datorn idag.

      Radera