fredag 25 december 2015

En trevlig Jul-helg!

Jag hoppas att alla mina vänner haft en "God Jul"
Jag vet inte vilka som följer mig i min blogg, men jag vet att jag har 70-150 personer/dag som läser.
Vi har haft en mycket trevlig jul! Dan innan julafton hade vi köpt bingolotter till uppe-sittar-kvällen. Jag la mig innan klockan slagit 21,00, och Stefan la sig innan programmet var slut. Vi får rätta på nätet.
På julafton kom ungdomarna och farmor hem till lunch, då vi åt julmiddag.
Vi serverar både kall-mat och varm-mat.  Vi eldar upp lite i vedspisen så maten hålls varm. På kvällen blev det tomtegröt och skinka-macka.
Vi har alla olika saker på julborden. Vi har bruna bönor, ål,  kåldolmar och kålpudding. Inte alla som har det, men det beror lite på vad vi har för traditioner,

Vi har haft nattgäster, våra ungdomar och farmor, så trevligt. Idag blev det matrester till frukost.''

Min svägerska fyller år juldagen. Så idag har vi varit på kalas i Ingelstad.
Trött och sleten är jag, fast jag tror inte att ni är förvånade.

Hoppas att ni alla har haft en lika trevli jul som jag har haft!

God Fortsättning mina älskade vänner!

3 kommentarer:

  1. Det finns en del på julbordet som man inte kan var förutan. Så är det nog i de flesta familjer. Min farmor serverade alltid också bruna bönor, men det har vi inte hos mig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bruna bönor på julbordet är väl en skånsk tradition, min mormors far var skåning.

      Radera