söndag 5 juli 2015

Sommarfest!

På mannens jobb på Växjö filialen har de alltid en sommarfest.
Kul är ju att vi, respektive också är medbjudna. Vart festen är varierar lite från år till år.
Igår var det åter dax. Och vi hamnade i Tävelsås.
 Killen vi har hos har en bagagegrill. Och det kan ju behövas. Vet inte riktigt hur många vi var, men vi var nog minst 30 personer.
Välkomstdrink, och lite mingel. Innan vi fick middag. Karreskivor till alla utom till mig, för jag fick kyckling, kokta nypotatis eller potatissallad. Jordgubbar och glass till kaffet. Tipsrunda, och några lekar var också med på programmet. 
En mycket trevlig kväll. 
Vi var hemma strax efter kl 23, så grannen och jag satte oss här utanför  och pratade om allt mellan himmel och jord, och lite där till.

Idag har mannen och jag gjort ingenting. Vi har suttit och legat på solsängen och solstolen precis hela dagen.. Vi har haft + 33 grader i skuggan, så vi har inte tyat med någonting.
Men vi får inte klaga, nu när äntligen sommarvärmen har kommit.

Ännu en vecka har passerat. Och nu får vi väl se vad nästa vecka har att erbjuda.







3 kommentarer:

  1. Vad trevligt med en så trevlig grillkväll!

    SvaraRadera
  2. Härligt Lisa ! Vilken sommarfest !!!
    Oj oj vilken häftig grill, nu ropar jag på Rolf kom och titta på detta inlägg
    Tummen upp från oss.
    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Trevlig fest med grillat. Jag kanske hade behövt en lite större grill i sommar. Det är betydligt svalare hos oss nu, och på kvällarna behövs en kofta om man ska sitta ute. Kram

    SvaraRadera