fredag 10 juli 2015

En bra dag!

Idag åkte jag och Elsa med mannen in till dottern i Växjö. Det är ju inte så himla kul för henne nu med den nedrans axeln.
Vi smyger oss in och sover vidare på soffan.
På fm gick vi en runda på stan. Och efter lunch skulle dottern till sjukgymnasten.
Det är ju både på gott och ont med att hon har tränat på gym. Fördelen är ju att hon jobbat upp musklerna i axlarna, nackdelen var ju att eftersom hon jobbat upp musklerna så förhindrade de det att då axeln nu hoppade ur led, att hon själv skulle få axeln i rätt läge själv, utan hon var tvungen att åka till akuten.
Annars så har hon ju de sista gångerna lyckats själv att få axeln i rätt läge.
Jag och Elsa gick med till sjukgymnasten, tanken var att vi skulle gå vidare, vilket Elsa vägrade. Hon skulle inte alls gå någonstans utan dottern. Så det var bara att sitta ute och vänta!
Väl hemma igen hade dotter och jag ciderprovning. Summersby fläder, summersby päron, xide fizz tror jag de hette. 
Klockan var över 18.00 innan mannen hämtade mig ikväll. Så det blev en lååång dag hos dottern. Men vi har haft det trevligt, så jag klagar inte.
Det var tänkt att mannen nu skulle börja sin semester, men ack vad jag bedrog mig. Han ska jobba på måndag, och så blir det bara tre veckor, men vad gör väl det, ingenting!

Mindre kul är att mina utslag av kortisonet har brett ut sig, ner på halsen och vidare ner på bröstet . Men de försvinner ju snart!

Önskar er en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar