lördag 15 mars 2014

Kalas-lördag!

Fy vad det viner i hela huset. Men ändå gav sig mannen ut i skogen.
Men då han kom hem vid lunch fick han skala potatis och tvätta golven på nere våningen. Själv så la jag mig och sov i 1 ½ timma. I eftermiddag då han skulle köra hem hade det blåst ned träd över vägen, så han fick köra en omväg hem, och hämta motorsågen,han är annars ute med röjsågen, och tillbaka upp i skogen för att såga  bort träden.
Och ikväll har vi kalasat, så nu är mannen färdig firad. Vi hade bjudit våra syskon med familjer och några vänner till oss, tyvärr så kunde inte alla komma, vi blev en liten skara på 13 personer.
Det blev klyftpotatis, fläskfile, örtsås, sallad, vitkålssallad, lingon-vitkålssallad, limekyckling, och lite annat småplock, givetvis så var det öl, vin, vatten och läsk till att dricka. Till kaffet blev det ostkaka, jordgubbssylt, grädde, glass och chokladsås. gästerna sa att det var gott, och det tyckte jag också.
Jag har två fina kaffeserviser som stått på vinden, men nu i veckan så har jag tagit ner dessa. Så ikväll har jag serverat kaffet i dessa, ena servisen vid det ena bordet, och den andra servisen vid det andra bordet. Bild kommer en annan dag, för nu är det Puss och Kram, God Natt!

PS: Idag kom jag på varför jag har denna hemska huvudvärk, det är en biverkan av min nya medicin, trötthet och huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar